♥Allah belum bagi green light♥

Friday, December 02, 2011

bismillah..

alhamdulillah masih ade kesempatan allah berikan buat iqa bertemu kalian semua diruang maya ini..semalam cukup 1tahun 7bulan iqa bertunang..memang lama kan..alhamdulillah..mungkin ada hikmah nye kenapa iqa n ikhwan masih lagi title bertunang...


"iqa bila nak kawen? jangan tunang lama-lama tak elok"

"ALLAH belum bagu green light"

itu saja yang mampu iqa jawab buat masa ni..ia tahu and iqa mengerti kenapa orang sentiasa berpesan kepada iqa supaya jangan tunang lama2, kawen jangan lambat sangat..sbb mereka semua nak iqa bahagia..mereka syg kan iqa..tapi kawan2 sekalian..iqa hanya mamp merancang, usaha, tawakal sambil diiringi doa..

memang banyak duaan yang iqa tempuh sepanjang usia pertunangan yg mencecah 1tahun 7bulan ni..tapi alhamdulillah mungkin memang telah tertulis buat ketika ini dia masih lagi jodoh iqa..iqa x deny memang memrlukan kesabarn yang tinggi kekuatan hati yang begitu teguh utk tempuh ni semua..alhamdulillah family iqa mngerti dengan keadaan yang terjadi..dan iqa ada rakan2 yang memahami keadaan iqa..Allahhuakbar..allah saja yang taw suka dan duka perjalanan cinta iqa n ikhwan yang dh menjangkau 6tahun setengah ini..


iqa sedar ramai yang lebih lewat bertunang dari telah pun terlebih dahulu menamatkan pertunangn mereka dengan ikatan pernikahan..tapi sekali lagi iqa nk ckp iqa xmampu nak buat ape2..alhamdulillah setidak2 nya kawan2 iqa tu tak perlu lalui mcm ape yang iqa lalui sekarang..jujur sebagai seorang perempuan ade terdetik rse sebak n envy bile2 tgk kawan2 bersanding di atas pelamin..tapi ape kan daya..Allah lebih tahu yang terbaik...

mak abah and adik
terima kasih kerana memahami keadaan iqa n faham dengan situasi ikwan ketika ini.. terima kasih kerana sentiasa berada di samping iqa di saat iqa jatuh dan tak mampu utk bangun..terima kasih kerana tak pernah jemu memberi kan kekuatan kepada iqa..terima kasih atas perancangan wedding iqa yang bagi iqa cukup sempurna..iqa tak sabar nak tunggu hari itu..

mira @ myroomate
terima kasih kerana memahami keadaan akk..sentiasa faham ape yang akk lalui selama ni..tak pernah biarkan akk sedih sendirian terima kasih kerana menjadi insan yang tak pernah jemu mendengar masalah akk..terima kasih mira..

ikhwan
allah memberikan kita masa dan ruang yang cukup lama untuk kta memperbetulkan diri berubah menjadi yang terbaik untuk each other..dont break my trust again..

semoga jodoh masih milik kita berdua

You Might Also Like

9 komen

  1. sabar ye kak iqa..
    Allah sdg uji akak ni..
    kuatkan hati..insyaAllah ada yg lbh baik Allah aturkn untk akak:)

    ReplyDelete
  2. thanx syg..awk selalu support akk..n akk hope sangat 1 day kite akn berjumpe

    ReplyDelete
  3. x de ape la akak...
    akak pn sy dh anggap mcm kakak sy sndri...:) bila smpi kta ada masalah msti kita need someone yg support kita...insyaAllah Allah akan tlg akak lps ape yg akak lalui ni nnt...
    sy pn tringin sgt nk jmpe akak...harap2 ade peluang 2..:D

    ReplyDelete
  4. sabar bebanyak ye iqa.
    InsyaAllah kalau dah dia jodoh awak, lari lah sejauh mana pun dia tetap milik awak. Miza doakan kebahagian iqa k :)

    ReplyDelete
  5. Bertabah ya.. semua ada hikmahh..

    --lehfofarenhait.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. sbr byk2 dik..msti ade hikmah ngan ape yg trjadi..sbr yer..akk dlu pn byk gak dgaan..

    ReplyDelete
  7. ya allah bersyukur sgt tak sangka ramai yg sudi bg semangat pd iqa..terima kasih semua

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum iqa..
    huhuh.. mungkin pengalaman kita sama.. saya sendiri genap 1tahun n 5 bulan bertunang 4hb lepas.. huhu.. ramai kata benda yang sama.. ape2pun.. kita merancang kan.. moga Allah permudahkan segala jalan.. semoga hubungan itu akhirnya dilengkapkan dgn ijab kabul then kekal hingga ke syurga..
    Amin3x...
    ;) senyum. sabar.. huhu. dalam hati Allah saja yang maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  9. amin..insyallah awk moga2 kita sama2 bahagia kelak..allah sedang menguji kita kan...

    ReplyDelete

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like