kata hati

Wednesday, January 02, 2013

kadang-kadang payah kita nak describe hato sendiri kata hato yang sedang bermain di seluruh jiwa dan raga2..
kadang-kadang susah untuk kita kawal emosi jiwa kita..
memabg benar kita kene belajar mengawal emosi.. namun semuanya perlu kan masa untuk kita mahir dalam keadaan begi.. stress membelenggu.. rasa takut itu adalah perkara biasa yang berlaku.. mahu berlari laju..laju jauh dari keadaan jauh dari segalanya.. itu adalah perkara yang sering terjadi.. ketakutan dan tekanan yang melampau merajai diri tatkala minda dan akal tidak dapt berfungsi secara positif... tekanan keadaan yang penuh dengan negatif membuat insan terbina juga seorang yang bersifat dan berfikiran negaif.. tiada kata penghargaan kata semangat. yang ada adalah kemarahn di tas kesilapan yang kecil sehingga ia menutup kejayaan yang besar membutakan kan hati kerana kesilapa it.

dihau hati tenang lah dengan keberadaan Allah disimu.. duhai air mata jangan lah mengalir sentiasa ehingga hilangnya nilai mu.. duhai lidah, tuturkanlah kata-kata positif untuk meningkatkan tarafa kehidupan mu yang lebih inovatif.. duhai jiwa, carilah ketenangan itu melalui yang Esa kerana ialah ketenangan abadi..

masalah itu adalah kesusahan dan yang Esa tidak akan memeberi kesusahan kepada hambanya.. Dia hanya bagi sedikit dugaan berbanding dengan seribu kenikmatan buat kita. hati, walau macam mana sakit sekalipun walau macam mana payah sekalipun, teguh lah disitu..kuatkanlah dasar mu.. tenanglah dengan adanya Dia

You Might Also Like

0 komen

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like