Jawapan Pasti..

Wednesday, November 28, 2012

Ya Allah..
Sedang aku berada di persimpangan jalan..
Harus memilih menilai..
MEncari jawapan pasti yang Kau sediakan buatku wahai Ilahi..
Tapi penilaian ku itu tidak akan pernah benar tanpa petunjukMu Penciptaku..

Sedang aku mencari jawapan pasti..
Jauh di sudut hati aku getar takut dengan yang pasti..
Aku manusia biasa yang tak bisa menilai yang pasti..


Ya Allah,
Apakah yang sedang berbisik berbicara itu kata hati utus dari Mu..
Adakah  itu yang ku perlu,
Adakah itu yang diperlukan jasad dan rohani ku ini..
Atau adakah yang berbisik berbicara itu syaitan yang menghasut..

Ya Allah,
Kekeliruan ini sedang membunuh rohaniku..
Adakah rohani dan jasadku sedia menerima yang pasti..
Kekeliruan mengundang ketakutan..


Ya Allah..
Berikanlah aku jawapan pasti Mu....



You Might Also Like

0 komen

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like