Umat islam dituntut untuk berjaya dan KAYA

Tuesday, August 07, 2012

salam ramadhan kawan2..so how sahur korang? mst ade yang tak sahur jgak kn..bersahurlah supaya anda productive..haritu iqa dengar IKIM..dengar pn dah half jadi tak berapa taw siapa penceramah die..tentang liability..iqa xbrapa focus sgt la..tapi iqa dapat point yang agak buat iqa sentap sangat2..

"kita umat islam dituntut untuk berjaya dan kaya. kerana lepas berjaya dan kaya kita mampu untuk membantu umat islam yang lain untuk maju kehadapan"

cube renungkan..bila kita xcuba melakukan sesuatu,cube untuk create something,malah kita menunggu orang lain melakukan dlu..bergantung oada orang lain, tunggu dulu lihat orang lain berjaya, dan tanpa sedar orang lain pun sama sikap seperti kita..dan paling sadisnye bile kite sesama kita adalah umat islam..what gonna happen to us? what gonna hapen to our religion? to our next generation?

dont wait for others to make  a move first. dont be coward. and cube pk belum tentu orang yg dh mulkan pjalannan itu ble die bjaya die mampu or mahu membantu kita. siapa lagi yg nak bantu kita dan kluarga kalau bukan kita sendiri.. create your success..

"a leaders, create the news..not waiting for a good news" - uncle Allen Petter

kite create kejayaan supaya kita mampu bantu orang lain..ajar orang lain untuk melakukan perkara yang sama supaya semua orang mampu berjaya..tapi dah berjaya jangan la lupe diri sampai tak nak share dengan org..sangat bad attitude ok..and jangan la plak suruh orang buat itu ini tapi diri sendiri pun tak pernah buat..that call as BOSSY not a LEADER!

sebgaia parent, we show the way to our child..show them a gud example..jangan la arah itu ini mcm boss..lama2 anak takut kat kite bkn nye hormat..perasaan syg itu hilang kerana ketakutan..kita nak anak kite berjaya tapi kita tak tunjuk cara2 utk berjaya..kite hanya cakap tapi tak tunjuk...


dunia sekarang memang perlukan duit..duit bukanlah segalanya tapi hampir smeua benda memerlukan duit..dalam kehidupan ni, ade yang dilahirkan kaya,dan ade jugak yang tidak bernasib baik..bile kita usaha untuk kaya,kite mampu melakukan lebih ibadah. bukanlah setakat haji dan umrah semata2 tapi sumbangan kepada mereka yang betul2 memerlukan..zaman sekarang bukan sumbangan beras lagi yang masyarakat perlukan tapi duit..duit untuk sekolah kan anak2..setakat beras dan keperluan jabatan kebajikan dah setelkn..xkan lah kita nak biar tanggungjawab it di ats bahu jabatan masayarakat semata2..

jangan salahkan mak dan ayah kalau kita dilahirkan miskin, tapi salahkan diri kita kalau kita mati dalam keadaan miskin..sebab Allah bagi kita peluang untuk membina kekayaan..so y u choose to be miskin? bayangkan kalau kita ade kemampua, sekiranya mak ayah kita pergi tanpa sempat buat haji, kita masih mampu membantu diorag upah org buat haji utk diorg..bersedekah wakaf ats nama mereka..bukankah itu salah satu cara membawa mereka ke syurga..kalau lah tak mampu nak fikir secara worldwide sekalipun fikirlah untuk berjaya dan untuk menjadi kaya demi Allah dan keluarga..seronoknya bile kita mampu bawa mak ayah pergi haji dengan 100% biaya dari kita dengan pakej yang paling selesa buat mereka..dan bersedekah atas nama mereka setiap hari..ya Allah ku impikan nikmat itu ya Allah..

aku lebih banyak belajar, tentang success dan kekayaan ini dari herbalife..makin aku sear aku kne buat move sendiri dlu..tapi ape yang aku suke, mereka yang bercakap ni, mereka sendiri pun dah buat ape yang diorg cakap,they lead by example..bukan pakai cakap kosong..

this is all leaders yg sangat2 inspired..

My Abah My Idol
 abah, seorang yang xpunye education lebih dari SPM..kete sebelah tu kebanggaan kepuasan abah. family abah bukannye datang dari family yang senang..atok juz polis pencen je.but Alhamdulillah abah manage to give everything dat me n my sister needs..even benda yang tak perlu pun abah kasi..abah kerja termasuk hari minggu.abah kerja kerajaan but i the same time abah buat kerja part time bisnes sendiri.see a guy yang tak tinggi education pun ade dream mission and effort yang sgt besar...u inspired me abah..


uncle Allen and aunty Asriah..ibu dan ayah dalam Herbalife..uncle bekas contractor KELAS A..berenti buat herbalife sbb mahukan quality hidup..quality times..uncle adalah orang yang sentiasa berpesan2 kepada aku..uncle slalu guide show me the way..but uncle hanya akan ckp perkara yang die dah pun lakukan..waktu die berenti and buat herbalife FULLTIME, uncle turun padang,bukak booth buat invitation..humble kn diri..ya Allah can u imagine a guy with income 50k++ yg dh biasa dengan projek berjuta2 bukak booth kecil di tepi2 corridor..he face all the rejection..uncle buat semuanya...kalau lah uncle tak mulakan dlu agak2 ade tak uncle akn dapat team seramai bawah ni..

ramainyaa...aahhh 1 day iqa pun akn ade team yg ramai mcm ni..
Amalina Peter (24thn) and Abqari Hamid (23thn)
this couple br je kluar BWW 3series..owh my xtaw la nk ckp mcm mne..geramnyeeee...

Omar Isa. 19tahun. income RM10,000.00
budak ni still student di puncak ALAM..aku suka kan pemikiran bdk kecik ni..even die muda tapi pemikiran die jauh..he inspired me a lot..even die lagi muda tapi aku rse mcm die jauh lagi matang dari aku..perghhhhhh..





You Might Also Like

0 komen

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like