Saya terus tanya Allah

Wednesday, October 19, 2011



bismillah 

dah lama aku xconteng ape2 dekat sini..idup hectic aku kat universiti menggugat segala waktu indah aku. mungkin tak hectic langsung pun bagi pelajar lain tapi bagi aku yang tak ubah seperti siput yang cuba mendaki dinding aku, memang la hectic sangat. aku terbaca blog amalina peter..korang kene baca dlu dan korang akan tahu isi kandungaan die..


die adalah gadis yang muda dari aku tapi bejaya membuat kan aku terlalu kagum hinggakan aku menjadikan die idola aku dalam herbalife. aku tengok die angat bahagia kini dengan suami dan baby comel yang sedia menghiasi bahtera perkahwinan mereka. tak sangka amalina jugak berdepan dengan masalah seperti aku. cume situasi nye agak berbeza. 

dari 1st sem lagi aku dah bising aku nak berenti belajar aku nak tukar kos. sebab aku tak mampu nak carry subject kimia. dan setiap kali itu aku bertanya pada Allah mintak petunjuk darinya. namun Allah dah menentukan untuk aku teruskan jugak 1st sem aku walaupun aku stress sampai kan aku sakit2. sian mak abah selalu ulang alik ke shah alam sebab aku sakit. badan tak mampu lagi dan nak carry jadual kelas yang giler crowded dengan stdy yg memang giler sangat. giler la untuk orang yang tak cerdik sains macam aku.  

2nd sem aku mintak tukar kos. alhamdulillah feedback yang Allah bagi membuat akn aku sangat gembira. Allah permudahkan aku dengan cara faculty business sudi menerima aku untuk jadi salah seorang rakyat disitu. tapi Allah lebih mengetahui yang terbaik, HEA fac aku plak tak nak lepas. even dean aku kata ok. dapat surat jawapan dari HEA mintak aku BERENTI belajar dan buat permohonan lain. kalaula juz proceed bkn jadi masalah besar sangat pun.tapi yelah semua stdnt kat fac aku taw betapa teruk nyalah pengurusan kat ctu.. aku redha dan cube lagi sem 2 yang masih ada lagi subject kimia, physical chemistry. and bile dapat result. yes aku fail lagi. 

sekarang dah masuk sem 3, hurm muka2 macam ok, tapi atlast aku kne admit aku tak mampu nak carry...aku tak mampu nak carry subject organic chemistry dan analytical chemistry. sampai semalam aku menanges dalam kelas sebab aku langsung tak faham. benda mungkin simple bagi pelajar lain. tapi utk aku aku dah btl2 mecuba. ini lah dugaan dari Allah yang ingin kan aku menjadi manusia yang tabah. sekarang aku masih usaha doa dan tawakal menunggu jawapan samada berenti dan sambung tempat lain, kalau tu kos ape yg sepadan? atau aku akn terus disini. solat istikharah peneman terbaik disaat begini..kerana rasul sendiri melalu solat istikharah bile baginda berada dalam keraguan. petunjukdariNya aku sudah terima sedikit demi sedikit, Allah menjawab dengan lebih cepat ditika ini berbanding dlu..mungkin sudah tiba masanya. aku sedang usahakan ape yang aku dapat. aku berdoa agar allah sentiasa membimbing setiap langkah hidupku. 



 "ya Allah, tuhan yang mengetahui, ampunkan dosa ku ya Allah, sesungguhnya diriku haba yang lemah sentiasa dalam keraguan, bimbinglah diriku mencari jawapan. berikanlah jawapan dalam keraguan ku ya Allah. Ampunkan aku kiranya permintaanku membuat kan Kau murka ya Allah"

You Might Also Like

2 komen

  1. allah sentiasa mendengar doa kita. banyak2 tawakal iqa... smuanya ada hikmah apa yg trjdi. bnykan membaca ayat seribu dinar,sbb smlm eda ada dngr halaqah dkt tv9,dia ckp klu kte sedang dlm masalah bnykan membaca ayat seribu dinar sbb ia dpt membantu kte dan tenangkan hati kte.

    ReplyDelete
  2. Allah tahu ape yg terbaik utk kite.. itu pasti...

    Jemput ke: Adil ke tak? || kisah kambing tapi ?

    ReplyDelete

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like