Majlis Merisik

Wednesday, September 02, 2009

15 ogos 2009..



bertarikh 15 Ogos 20 2009, buat pertama kali dalam hidup iqa, ada wanita selain mak iqa menyarungkan cincin di jari manis kiri iqa, sebagai tanda iqa telah berpunya. nervous sangat2 time tu. ingatkan untuk majlis "Hanta Tanda @ merisik"
tak perlu ada sarung cincin. atas permintaan family ikhwan majlis menyarungkan cincin diadakan. even tak ready pape, nasibla kerusi umah iqa tu sesuai untuk sesi menyarungkan cincin.pihak belah iqa membalas dengan 3 buah hantaran. tu sebagai hadiah. tapi bukan iqa yang prepare kn taw. tu semua cousin and aunty belah mak iqa yang setelkan.tak sangka plak hantaran cantik.yang dasyatnye siang hari tu siap abah n amk buat kenduri do selamat lagi.termasuk jgk la tahlil n untuk sambut puasa.2 kemah plak tu. klu tunang n kawin nnt tak la plak macam mana

sejak malam tu iqa sedar sekarang fokus iqa perlu lebih tepat. dan iqa sekarang tak boleh buat keputusan sendiri2 aje. iqa dah ade die. even before ni kitorang dh couple 4thn lebih, but its different now. hubungan kami dah rasmi. sekarang iqa n ikhwan fokus untuk kerjaya demi masa depan.kitorang fokus untuk kawin.

ikhwan menyatakan hasrat untk menamatkan zaman bujang pada usia yang muda dan nak mengkat hubungan kami dalam tahun ni. tulah hasrat hati die yang telah dikatakan pada tahun lepas. memang tak sangka ikhwan ambil keputusan macam ni. setelah berbincang fikir pro n contra, akhirnya iqa terima.mengambil keputusan untuk menamatkan zaman bujang dalam usia sebegini bukanlah sesuatu yang mudah. setelah difikir dan mendapat dorongan dari family akhirnya iqa setuju dengan ikhwan.

dalam masa 4tahun bercinta macam perkara kitorang tempuh. tambah pulak hubungan jarak jauh selepas kitorang sambung study. ikhwan kat ALAM melaka, iqa plak kt UMT terengganu. selisih faham tu dh jd asam garam kitorang. alhamdulillah berkat kesabaran dan anugerah C.I.N.T.A yang begitu kukuh dalam hati kami berdua akhirnya sekarang kitorang tengah mengatur langkah ke gerbang perkahwinan

paling bersyukur kerana iqa mendapat kasih sayang dari keluarga ikhwan. ikhmal adik ikhwan yang jarang rapat dengan gurl pn boleh jd mesra sgt dengan iqa.bersyukur akhirnya parent iqa yang agak tegas dah mula menyayangi ikhwan.

semoga Allah panjangkan jodoh kami sehingga ke syurga..amin...





You Might Also Like

1 komen

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like