from my heart

Monday, February 02, 2009


Myspace Smileys
Ketabahan menjadi teman setia dalam hidup. Tanpa ketabahan 4 sure kiter akan trus down. Hanya kerana satu perkara boleh buat kite trus jatuh. Than terpulanglah pada kita samada kita nk trus biar diri kita jatuh or sebaliknya. Semua orang pnh ada titik hitam dalam hidup msg2. lucky untuk peoples yg xpnh rasa titik hitam in their life. But quite rugi jugak coz melalui titik hitam nilah we can learn something yg xmgkn kita dpt belajar secara formal. But u are still lucky coz your life juz smooth je. 4 they who realy have to survive their life, don’t feel regret with your life. Allah menguji kita kerana Dia taw kita mampu menghadapi ni semua. Kita selalu cakap kita lah insan yang paling merana. Tp kita tak sedar ada insan lain yang lebih suffer. Jangan dijadikan titik hitam tu sebagai titik tamat dalam hidup kita malah jadikanlah dia sebagai titik permulaan untuk mulakan hidup baru.

Perlu ke dikenang perkara yang dh lepas? Ya may b its good 4 an experience. But xperlula trus nak kenang. Buat sakit kepala je kan. Sangat susah nak naik balik bila kita dah jatuh kebawah. Sangat susah. Nak cari kekuatan tu xtaw kat mane. Hanya dari family n n frenz dpt bagi spirit untuk trus hidup. Walau terpaksa hidup dalam keadaan terseksa setiap detik jantung berdenyut tapi terpaksa jugak dilalui semua tu kerana nak membahagia insan sekeliling kita yang sentiasa menyayangi kita especially family. Kebahgiaan keluarga adalah kebahgiaan kita.


Hilang gf/ bf mungkin perkara yg boleh lg kita terima. Tapi kalau hilang organ yang sangat penting dan organ tu x boleh ditukar ganti mcm jantung, kidney n juga hati. Ketika itu kita akan rasa yang kita dalam keadaan serba kekurangan. Rendah diri, hilang keyakinan, hilang ketawa dan senyuman yang selalu terukir di bibir. Hidup lebih suka menyindiri sehingga kita x kenal sapa diri kita. Keliru ape yang kita mahukan. Hilang fokus ilang arah yang selama ni menjadi petunjuk. Lebih banyak termenung. Tapi ape lagi nak buat organ tu xkn mungkin dapat tumbuh lagi. Nasib la dia sepasang kalau x xder harapan la untuk berkeluarga. Nak jaga yg tinggal satu ni bukanlah senang. Dia pn boleh ilang tanpa sebab. Itulah kebesaran Allah. Dia bagi kita pinjam tapi bile2 masa je Dia boleh ambik balik.

Bila dah lalui semua ni paling truk effect die bila kita xmampu nak ingat perkara lepas yang pernah terjadi dalam idup kita sebelum terjadinya titik hitam. Sehinggakan kita keliru sapa yang ada di hati. Mana tak nya, kita sendiri time tu xknl diri kita jadi mcm mana kita nak taw sape yang ada di hati kita. Tapi xbermakna cinta tu dh berubah Cuma kita akn keliru time tu. Alhamdulillah masa memberi jawapan kepada semua persoalan; dengan izin Allah. Dan akhrnya kita akan taw siapa di hati kita. Percayalah memang ianya xpernah berubah dan sama seperti sebelum berlakunya titik itam. Dalam masa kehilangan diri sendiri tu ada yang cuba mengambil kesempatan dari kesuyian kita. Mengambil kesempatan dari kekosongan hati kita. Tapi orang macam ni tak kan selamanya dapat berlakon akhirnya kita juga akan taw semua pembohongan dia.

Sedih bila insan tercinta tak dapat memahami keadaan kita ketika tu. Bukan sengaja untuk jadi macam tu, Cuma kerana kehilangan inagatan yang membuatkan diri sendiri terpaksa mengenali dan mencari diri sendiri. Maaf kerana telah melukakan hati insan yang dicintai. Redha dengan ketentuan Allah membuatkan diri masih berdiri teguh. Ketabahan menjadi kekuatan diri.

Jangan la kita terus lemah hanya kerana satu perkara. Hari ni jatuh esok kene bangun balik. Allah tak biarkan hambanya terus menderita tanpa diselitkan kebahgiaan buat hambanya. Mungkin kita derita disini kerana Allah mahu kita sentiasa ingat padanya. InsyaAllah di akhirat kelak mungkin kita tergolong dalam insan yang bahagia. Amin.

You Might Also Like

2 komen

  1. tuk pe ko wat smua ni??/
    xde pe yg pentg dh...

    ReplyDelete
  2. mgkin bg org lain bnda ni xptg..
    tp iqa yg tanggung kecacatan yg iqa alami

    ReplyDelete

sangat menghargai anda yang tinggalkan tapak tangan disini

Love & Like